Deklaracja Dostępności

Zakład Gospodarki Komunalnej Spółka z o.o. z siedzibą w Zawierciu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej BIP Zakładu  Gospodarki Komunalnej Spółka z o.o. z siedzibą w Zawierciu.

Data publikacji strony internetowej: 2019-06-21
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-11-02

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

  •  Część plików opublikowanych w serwisie to skany dokumentów opublikowane w formacie .pdf - pliki  zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.

Wyłączenia:

  • Mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.

 

Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-09-29.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Strona internetowa nie jest wyposażona w skróty klawiaturowe, które mogłyby wchodzić w konflikt z technologiami asystującymi (np. programy czytające), systemem lub aplikacjami użytkowników.

Można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest MAGDALENA MODZELEWSKA, mmodzelewska@zgkzawiercie.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 798-655-696. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu.

Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich.

Budynek Zakładu Gospodarki Komunalnej Spółka z o.o. przy ulicy Podmiejskiej 53, 42-400 Zawiercie

  • W budynku znajdują się dwa wejścia: ogólnodostępne od ulicy Podmiejskiej oraz drugie znajduje się od strony warsztatu dostępne tylko i wyłącznie dla pracowników Spółki.
  • Do wejścia prowadzą schody oraz podjazd dla wózków, znajdujący się przy schodach.
  • Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
  • Wejście nie jest zabezpieczone bramkami.
  • Przechodzenie przez obszary kontroli: w budynku zainstalowano kontrolę dostępu dla drzwi ewakuacyjnych. Drzwi otwierane są tylko przez upoważnionych pracowników. Pozostali użytkownicy mogą otworzyć drzwi od strony wewnętrznej tylko w przypadku awaryjnym (pożar, wybuch, ewakuacja itp.).
  • Parking przed budynkiem jest ogólnodostępny, posiada jedno wyznaczone miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych, wjazd na parking znajduje się od ulicy Podmiejskiej.
  • Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
  • W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
  • W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
  • Można skorzystać z usługi zdalnego tłumacza języka migowego. Usługa umożliwia połączenie wideo z tłumaczem języka migowego za pośrednictwem urządzenia z kamerą. W celu skorzystania z usługi, kilka dni wcześniej przed planowaną wizytą, należy skontaktować się z koordynatorem do spraw dostępności, numer telefonu: 798-655-696,  adres e-mail: mmodzelewska@zgkzawiercie.pl od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:00 do 15:00.

 

Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów przy ulicy Krzywej 3, 42-400 Zawiercie

  • W budynku znajduje się jedno wejście ogólnodostępne od ulicy Krzywej.
  • Do wejścia prowadzą jedynie schody, możliwy jest podjazd dla wózków przez bramę techniczną.
  • Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
  • Wejście nie jest zabezpieczone bramkami.
  • Przechodzenie przez obszary kontroli: w budynku nie znajduje się obszar kontroli.
  • Przed budynkiem Punktu Selektywnej Zbiorki Odpadów nie ma wyznaczonego miejsca parkingowego.
  • Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
  • W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
  • W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
  • Można skorzystać z usługi zdalnego tłumacza języka migowego. Usługa umożliwia połączenie wideo z tłumaczem języka migowego za pośrednictwem urządzenia z kamerą. W celu skorzystania z usługi, kilka dni wcześniej przed planowaną wizytą, należy skontaktować się z koordynatorem do spraw dostępności, numer telefonu: 798-655-696,  adres e-mail: mmodzelewska@zgkzawiercie.pl od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:00 do 15:00.

Biuro obsługi klienta w budynku na ulicy Krzywej 3, 42-400 Zawiercie

  • W budynku znajdują się 3 wejścia ogólnodostępne.
  • Do wejścia prowadzą schody oraz przy dwóch z nich podjazd dla wózków, znajdujący się przy schodach.
  • Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
  • Wejście nie jest zabezpieczone bramkami.
  • Biuro obsługi klienta znajduje się na pierwszym piętrze na wprost drzwi.
  • Parking przed budynkiem jest ogólnodostępny, wjazd na parking znajduje się od ulicy Krzywej.
  • Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
  • W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
  • W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
  • Można skorzystać z usługi zdalnego tłumacza języka migowego. Usługa umożliwia połączenie wideo z tłumaczem języka migowego za pośrednictwem urządzenia z kamerą. W celu skorzystania z usługi, kilka dni wcześniej przed planowaną wizytą, należy skontaktować się z koordynatorem do spraw dostępności, numer telefonu: 798-655-696,  adres e-mail: mmodzelewska@zgkzawiercie.pl od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:00 do 15:00.

Nasz serwis BIP został zaprojektowany zgodnie ze standardem WCAG 2.1 tak, aby był możliwy do obsłużenia dla jak najszerszej grupy użytkowników, niezależnie od używanej technologii, oprogramowania lub posiadanej dysfunkcji ( test).

Serwis jest zgodny ze standardami W3C:

  • HTML5
  • WCAG 2.1 (minimum AA)

Serwis spełnia wszelkie normy Europejskie zawarte w dokumentach:

Unii Europejskiej:

  • Deklaracja Ministrów z 11 czerwca 2006 r.
  • Inicjatywa i2010
  • Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/2102 z dnia 26 października 2016 r.

ONZ: Konwencja Praw Osób Niepełnosprawnych

Serwis jest w pełni rozpoznawalny przez programy czytające dla osób niewidomych Window-Eyes, JAWS czy NVDA.

Obsługa serwisu możliwa jest zarówno przy pomocy myszki. jak i wyłącznie samej klawiatury (przy użyciu klawiszy Tab , Shift + Tab , Enter i strzałek kierunkowych)

Serwis jest wyposażony w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące:

  • Zmiana wielkości czcionki,
  • Zmiana odstępów w tekście (między znakami, słowami, liniami),
  • Zmiana kontrastu.

Na wszystkich stronach znajduje się wyszukiwarka.

Serwis został zbudowany w oparciu o metodę „Responsive Web Design”, w skrócie RWD. Metoda ta sprawia, że serwis automatycznie dostosowuje wyświetlanie do rozdzielczości oraz wielkości ekranu.

Nie wymaga powiększania, ani przewijania w kierunku poziomym.

W urządzeniach takich jak tablety, smartfony, telefony komórkowe serwis jest znacznie bardziej czytelny i przyjazny w obsłudze.

certyfikat dostępności Jednostka Bez Barier

Certyfikat przyznany w następstwie przeprowadzonego audytu *) potwierdza wysoki stopień dostępności cyfrowej serwisu BIP dla osób niepełnosprawnych: niedowidzących oraz niewidomych i ociemniałych, a także osób z innymi typami niepełnosprawności (ruchowymi, słuchowymi, poznawczymi).


*) Niniejszy Certyfikat „Jednostka Bez Barier” potwierdza zgodność aplikacji (systemu strony BIP) z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych, a także ze standardem WCAG 2.1 (na poziomie minimum AA). Nie informuje o poziomie dostępności wszystkich treści publikowanych przez: Zakład Gospodarki Komunalnej Spółka z o.o..